Oferowany zakres usług zarządzania nieruchomościami mieszkaniowymi obejmuje:
- Zarządzanie i administrowanie – obsługa bieżąca nieruchomości:
- Przejmowanie nieruchomości wraz ich dokumentacją techniczną, prawną i finansową,
- Czynności związane z uzyskaniem w imieniu mocodawcy numeru REGON i NIP,
- Otwarcie i obsługa rachunku bankowego dla wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy,
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
- Analizowanie składanych ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości,
- Przygotowywanie, negocjowanie i zawieranie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w uzasadnionych przypadkach,
- Zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i odprowadzania ścieków, wywozu śmieci,
- Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali,
- Opracowywanie Planów Zarządzania Nieruchomością,
- Wskazanie najkorzystniejszej dla mocodawcy oferty ubezpieczenia budynku i zawieranie umów ubezpieczenia,
- Opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej,
- Przygotowanie i obsługa zebrań wspólnotowych,
- Archiwizowanie dokumentów dotyczących zarządzanej nieruchomości,
- Wydawanie zaświadczeń oraz wypełnianie wniosków dotyczących zasobów lokalowych w celu uzyskania dodatków mieszkaniowych lub innych form pomocy społecznej,
- Reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami i poza sądami.
- Techniczne utrzymanie nieruchomości:
- Zlecanie oraz nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości, a także urządzeń zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- Przedstawianie zaświadczeń i zaleceń pokontrolnych właścicielom nieruchomości,
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- Sporządzanie zestawień potrzeb remontowych i konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych,
- Doradztwo w zakresie usprawnień technicznych,
- Sporządzanie planów remontów technicznych,
- Sporządzanie kosztorysów planowanych robót,
- Przygotowanie procedury przetargowej wyboru wykonawcy robót,
- Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi bądź inwestycyjnymi,
- Organizowanie i nadzór prac remontowo-modernizacyjnych,
- Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym nieruchomości,
- Przygotowanie procedur do otrzymania kredytów na planowane remonty.
- Usługi rachunkowo - księgowe:
- Przygotowywanie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i uchwałami wspólnot mieszkaniowych,
- Przygotowywanie naliczeń finansowych na podstawie uchwał właścicieli lokali,
- Przygotowywanie okresowych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach,
- Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej przed terminem zebrania sprawozdawczego, Rozliczanie okresowe oraz roczne z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego,
- Zgłaszanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu opłat mieszkaniowych oraz pożytków, a także innych przychodów z nieruchomości,
- Obsługa związana z bankiem oraz pocztą.
- Utrzymanie porządku, konserwacja i eksploatacja:
- Zlecanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
- Organizowanie usługi pogotowia technicznego,
- Szybkie usuwanie awarii,
- Utrzymywanie(nadzorowanie) porządku części wspólnej nieruchomości budynkowej i gruntowej, terenów zielonych i terenów przylegających do nieruchomości,
- Nadzór nad dostawami energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości i energii cieplnej,
- Weryfikacja faktur za dostarczone media,
- Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych,
- Organizowanie legalizacji urządzeń pomiarowych,
- Ustalanie zaliczek na media i opłaty eksploatacyjne.
Jesteśmy bardzo elastyczni, otwarci na nowe pomysły, ale też nie zapominamy o procedurach, które usprawniają obsługę i czynią ją bardziej efektywną dla właściciela nieruchomości.
Cena za świadczoną usługę będzie podlegała negocjacji zgodnie z ustalonym indywidualnie zakresem potrzeb zleceniodawcy.
Każda zarządzana przez nas nieruchomość traktowana jest indywidualnie a przedstawiana oferta dostosowana do potrzeb klienta. Zakres obowiązków i wzajemne zobowiązania stron precyzyjnie zostaną określone w umowie o zarządzanie nieruchomością.